Fjortis, emo eller tråkig?...

Min kompis sa såhär ikväll:

Har ni tänkt på en sak? Antingen så är man en riktig bitch, fjortis typ, eller typ emo-aktig med svart hår och piercings.... Ja, och så kan man va såndära tråkig vanlig person... Det är liksom som att man väljer sida, vilken grupp man vill tillhöra.

Okej? Klart att det finns olika stereotyper i detta landet men behöver man verkligen tillhöra någon kategori? Fast i och för sig har min blonda kompis lite rätt, det är ju mycket så i alla fall i min ålder. Du måste välja sida på nåt sätt. Fjortis, emo eller typ normal. 

Jaja, whatever, tyckte det var lite tänkvärt i alla fall, det hon sa. Haha, jag är nog definitivt mer emo än jag är fjortis i alla fall...

Kommentarer
Postat av: sandra

"normal" gruppen finns inte, fjortis emo elr tönt är det.
Och det fortsätter fasst när man blir äldre klumpas dom flesta ihop till en kategori, vuxna.

2008-03-20 @ 03:34:24
URL: http://sooulie.blogg.se
Postat av: jacob

eller å ä man cool, som mej!

2008-03-20 @ 09:18:54
URL: http://jayjoy.blogg.se
Postat av: In The Spotlight

Tack för en bra blogg!

Kolla gärna in på min internetbutik för unika kläder du inte hittar på Sveriges marknad, just nu har vi rabatt på jackor och i början av nästa vecka kommer många nya fina tunikor och skjortor in i butiken.

Glad påsk!
Mvh Madeleine

2008-03-20 @ 09:32:37
Postat av: Erika

haha ^^

2008-03-20 @ 09:52:47
URL: http://ikans.blogg.se
Postat av: Amanda

Som om att det inte finns några andra alternativa stilar förutom 'emo'? Ni måste leva i en liten värld...

2008-03-21 @ 11:43:40
Postat av: Anonym

Förutom de faktum att man inte kan va emo dårah.
EMO = EMOTIONAL HARDCORE = MUSIKSTIL.
Och näär vi ändå e i farten så e ju inte Tokio Hotels musik EMO hlr. TH = POP. POP. En del låtar pop/rock.

håller med ovanstående talare.. liten värld du lever i..
Hört talas om punkare, vännen? Gothare? Stiler som preppy, fashionistastyle, kallar du det för "Töntstilen" & "Fjortisstilen" lr?'

2008-03-24 @ 18:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0