Dagens politiska åsikt.... ;)

Ska vi kalla det för det? Dagens politiska åsikt? Okej då :D Från och med nu kommer jag dra upp en fråga varje dag, ett ämne eller typ en nyhet och skriva om den. Och skriva om vad JAG tycker om det/den. :) Okej?

För en tid sedan blev en 13-årig flicka våldtagen på Tingvalla (ett stort diskotek i södra Skåne) Hon blev våldtagen mitt ute på dansgolvet. Flickan hade kommit ända från Kristianstad (en jädra bra bit kan jag tala om) med sina kompisar.
Problemet är bara att på Tingvalla måste man ha fyllt 15 år för att komma in. Men man behöver aldrig vissa leg där, jag har varit där sedan jag var 14 år och ingen har nånsin märkt nåt. 
Flickan anmälde alltså våldtäckten. Och det var då smutskastningen från olika håll började. 
Vissa anser att det är flickans eget fel att hon blev våldtagen, eftersom hon för det första var minderårig och dessutom självmant gick ut på dansgolvet. 
Andra säger förstås att det var killens fel, tjejer ska ha rättigheter och då kvittar det var-när-och hur.
Sedan skyller vissa på Tingvalla som överhuvudtaget släppte in tjejen.

...Och nu kommer Nikkis åsikt. Det är väl inte alls flickans fel? Det är ju Tingvalla som överhuvudtaget släpper in tjejen fast att hon är minderårig såklart. Dom borde verkligen ha bättre koll! Och jag kan förstå att mideråriga försöker komma in överhuvudtaget, jag menar det är inget brott att försöka. 
Och överhuvudtaget, bara för att man går ut på ett dansgolv, ska man va beredd på att man kan bli våldtagen då? Det är ju helt sjukt... 

Vad tycker ni? Vems fel var denna situationen?   
 



Kommentarer
Postat av: Malin

Men vadå hennes eget fel? Om en människa bestämmer sig för att tex mörda någon,är det den mördade personens fel då? :S

Helklart killens fel & alla som inte ens gjorde något när det pågick,hur kan man? Idioter.

2008-03-20 @ 17:48:16
URL: http://misstrash.blogg.se
Postat av: gunn

jo det 'är ett brott att försöka

2008-03-20 @ 23:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0